Női jóga

Az órák fókuszában a női egészség megőrzése és helyreállítása áll. Cél az altest energetikai rendszerének harmonizálása, a megfelelő keringés megteremtése, az ízületekben és izmokban felgyülemlő feszültségek oldása, a medence és az azt körülvevő izmok karbantartása.  Figyelmünk folyamatosan a testünkön van, ezzel is segítve a testtudatosság fejlődését. Figyelünk a jelzésire, az érzeteire, üzeneteire és megtanulunk mindezeket tiszteletben tartva mozogni és lazítani. Az órákon halk, megnyugtató zene szól, ezzel is támogatva a testi és lelki megnyugvást és az elme megpihenését. A jóga azon elemeit gyakoroljuk, amelyek támogatják a medence egészségesebb működését, amelyek felélénkítik a szervi működéseket, amelyek a hormonális rendszerre pozitívan hatnak és amelyek a feszültségek elengedését segítik. Mindezek hatására beindul a testben és a lélekben egy öngyógyító folyamat, amely egy örömtelibb és minőségibb női léthez juttatja a résztvevőket. Bármely korosztály számára végezhető.


Dinamikus jóga

Sok-sok élettani hatással bíró, a hatha jóga ászanáiból felépülő óra, mely azok számára ajánlott, akik a jóga testi részét érzik inkább magukénak. Kiváló lehetőség a testben és lélekben felszaporodó feszültségek oldására, izmok erősítésre, nyújtására és a hajlékonyság növelésére. Jó közérzetet biztosító hatása abban rejlik, hogy az izmokat erősítő és nyújtó testtartások egyensúlyban vannak. A folyamatos mozgás felélénkíti a vérkeringést, az energiaáramlást és a hormonális rendszer működését, ezáltal a test vitalizálódik, energiával töltődik, gyógyul, miközben megnyugszik a lélek és lecsendesedik az elme is. Minden óra más és más, felépítésében, hangulatában és céljaiban is. Együtt jógáznak kezdők és haladók, ki-ki a maga ütemében és erőnléti állapotának megfelelően halad és fejlődik. Fontos szempont, hogy a test olyan módon tudjon fejlődni, hogy közben tiszteletben legyenek tartva a határai és lehetőségei. Egy nagy önismereti út is egyben, amely közelebb visz a testünkhöz és a lelkünkhöz is. Kortól és nemtől függetlenül végezhető.


Pilates

Ez az egész testet átmozgató mozgásforma, a mélyen fekvő izmokat helyezi fókuszba. Cél, hogy erősekké és rugalmasakká váljanak. Ezek az úgynevezett váztartó izmok a gerincoszlop támaszai, karbantartásuk ezért is fontos, mert a terhelés nagy részét képesek levenni az ízületekről. Ugyanígy a csípőízületet körülvevő izmok esetében is, ezzel lelassítva az ízületi felszín kopását. Rendszeres gyakorlása javítja a tartást, megszünteti a háti- és derékfájdalmakat. Egy idő után beáll egy szimmetrikus izomegyensúly a testben, a gerincoszlop is rugalmas és könnyedebb mozgású lesz. Mivel a légzés is koncentráltabb és alaposabb az órákon, mint a mindennapi életünkben, ezért az agyi keringés is felfrissül. Így a foglalkozások után nagyon kellemes közérzettel távoznak a vendégek, jólesően elfáradva, de tele energiával. Az órák mozgásanyaga változatos, mivel többféle eszközt is használunk. Pilates karika, gumiszalag, fitball labda és softball labda színesíti a palettát. Egy olyan óratípusról van szó, amelyet korosztálytól függetlenül bárki végezhet.

Gerinctréning

Az egész testet átmozgató gerinctorna. Már az első alkalom után érezhető a hatása. Tartós javulás rendszeresen végzett gyakorlással érhető el. Minden korosztálynak ajánlott, aki szeretné megelőzni a gerincproblémákat, aki szeretné megszüntetni a mozgásszervi panaszokat, aki állapot javulást szeretne elérni vagy a sok ülőmunka miatt kialakuló hátfájdalom megszüntetését szeretné. A gyakorlatoknak keringés fokozó hatása van. A rendszeresen végzett torna javítja az izomtónust és a helyes testtartás kialakulásában is segít. Az óra eleje bemelegítéssel kezdődik. A gerinc átmozgatása során és a helyes testhelyzet felvétele után a nagyízületeket is átmozgatjuk. Az izmokat nyújtjuk, miközben odafigyelünk a légzésünkre. Majd körülbelül 30 perc intenzív mozgás következik. A dinamikus mozgások, megtartott helyzetek és a gerinc rugóztatása közben erősítjük az izmokat, segítjük a megfelelő gerincfűző kialakítását. Mindezt saját testsúllyal, ellenállással szemben, eszközökkel végzett gyakorlatokkal tesszük. Az óra során elsajátítjuk és rendszeresen gyakoroljuk a naponta végzett rutinos mozgásokat, a testhelyzetek helyes kivitelezését (például lefekvés, felkelés, felülés, állás, járás, házimunka, ülés, tárgyfelvétel, cipelés, stb…). Az első találkozásnál egyéni problémák meghallgatásával ( később is az órára jövők állapotáról érdeklődve) a gyógytornász oktató felméri a terhelhetőséget, ezért minden óra más! Ha igény van rá egyénre szabottan diktálja feladatot, könnyíti a végzendő gyakorlatokat, ha szükséges kijavít. Az óra végén lazítunk, nyújtunk, lelassítjuk a légzésünket, megnyugszunk!